Kvinnors självklara rätt att misshandla män

Jämställdhetsfeministern vill påminna om Frida Boisens och Ung Vänsters pågående kampanj för kvinnors självklara rätt att misshandla män. Frida Boisen, chefredaktör för GT, skrev nyligen en briljant krönika där hon med passion förklarade varför det är oerhört viktigt att kvinnor ska ha rätt att misshandla män.

frida boisen

Den kloka feministen Frida Boisen kämpar hårt för kvinnors rätt att misshandla män. Att kvinnor ska ha rätt att misshandla män är förstås självklart för oss feminister.

Det handlar om en kvinna som säger att en man nöp henne i rumpan och att hon därför misshandla honom som straff. Mannen fick uppsöka sjukhus efter misshandeln – härligt! Pepp pepp! Skandalöst nog nekade Norrköpings tingsrätt (uppenbarligen en patriarkal, kvinnohatande domstol) kvinnan rätten att misshandla män och dömde henne som skyldig till misshandel. Trots att domstolen visste att hon är en kvinna och att den hon misshandlade inte var en riktig människa, utan bara en man!

tafsa-inte

Så här ska det gå till om någon får ett nyp i rumpan (fast örfilen var lite lam – ett knäckt näsben vore på sin plats). Fast det är något som inte stämmer med detta klipp… men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad…

Inte undra på att Frida Boisen blev rasande. Så här skriver hon:

Kvinnan dömdes skyldig för misshandel. Mannen går fri.

Ja, precis som Frida Boisen är Jämställdhetsfeministern chockad över domstolens beslut. Kvinnan som misshandlat en man döms för misshandel – och den misshandlade mannen går fri! Skandal! Kvinnoförtryck! Det skulle ju självklart varit tvärtom. Kloka feminister, som Frida Boisen, förstår ju att när en kvinna misshandlar en man, så ska polis och domstol alltid fråga kvinnan “vad har mannen gjort för hemskt för att förtjäna detta” och sedan straffa mannen för det.

För vad händer om lagen mot att bruka våld och misshandla människor även gäller för kvinnor? Jo det kan Frida Boisen berätta för dig:

Signalen är tydlig: Ett rumpnyp som kvinna, får man ta. Det är inget man behöver värja sig emot. Så varsågod män! Ta för er! Kläm på!

Nä, ett nyp eller två, det ska vi kvinnor bjuda på. Säger svenska rättsväsendet. Och skyddar än en gång mannens rätt att ta vad han vill ha.

Ja, precis som Frida Boisen så klokt konstaterar så är det ju så att om kvinnor inte har rätt att misshandla män, så betyder det att män får nypa kvinnor i rumpan och ta vad de vill. Så är det bara, för det känner Jämställdhetsfeministern och Frida Boisen.

Som tur var står inte Frida Boisen och Jämställdhetsfeministern ensamma i vår kamp för kvinnors självklara rätt att misshandla män. Alla kloka feminister står på vår sida. Ung Vänster är en av organisationer som hårdast kämpar för att kvinnor ska få misshandla män – och de har startat en insamling till stöd för den dömda våldskvinnan.

kvinnors rätt till misshandel

Ung Vänster i Norrköping förstår att domen mot en kvinna som misshandlade en man är ett hån mot duktiga våldskvinnor i hela Sverige och har därför startat en insamling till stöd för den misshandelsdömda våldskvinnan.

Härligt! Pepp pepp!

Det är inte heller första gången som svensk media rycker ut till försvar för kvinnors självklara rätt att misshandla män. Förra året kämpade Expressen och Aftonbladet tillsammans, i en rörande manifestation konkurrenter emellan, för kvinnors självklara rätt att knäcka mäns näsben.

Men här har vi en näthatare som är så extremnazistisk och breivikig att han tycker att våld och misshandel är fel, även när det är kvinnor som slår och misshandlar män. Bara en tidsfråga innan Aschberg söker upp honom med sitt basebollträ…

örfil

Ja, precis som den kloka feministen Margret Atladottir konstaterar så har kvinnor rätt att ge en hård örfil till en man som kommenterar hennes keps. Våld är bara fel om det drabbar kvinnor.

Gör som Jämställdhetsfeministern: stöd Frida Boisens och Ung Vänsters kamp för kvinnors självklara rätt att misshandla män! Kom ihåg – våld är bara fel om det drabbar kvinnor! Det har feministisk forskning tydligt visat.

Tagged: , , , , ,

22 thoughts on “Kvinnors självklara rätt att misshandla män

  1. Pelle2 April 6, 2014 at 3:46 pm Reply

    Ja,det visar vilken våldtäktskultur och patriarkat vi lever i när en kvinna inte får missshandla en man som har nypt henne i baken.
    Vi kloka feminister förstår ju att misshandel är en rimlig respons på det fruktansvärda övergreppet som ett nyp i baken innebär för en kvinna.
    Om du inte förstår det så är du naturligtvis en vit,kränkt man,Breivikare och Nazist.

    • Jämställdhetsfeministern April 6, 2014 at 9:36 pm Reply

      Så sant som det är sagt. Vi feminister längtar till den dag då kvinnor fritt får misshandla män. Först då är de brevikiga nazisterna med deras våldtäktskultur besegrad.

      • Pelle GB West August 12, 2014 at 3:03 am Reply

        Jag är en gift man på 42 år med 2 utflugna barn, en son och en dotter som båda pluggar på annan ort. Min hustru är 37 år. Vi har alltid haft ett jämlikt förhållande, men när barnen flyttade ut blev hon som förbytt. På soffbordet i TV-rummet stod det ett par odiskade tallrikar, bestick och glas. Hon drog mig i håret och svor och skrek om vad jag menade med att låta det stå kvar odiskat. Jag sa att det är väl lika mycket hon som släpat fram grejer som stått kvar odiskade, och att det är lika mycket hennes ansvar. Då blev hon svart i ögonen och örfilade mig hårt. Jag är INTE fostrad med “att man inte får slå tjejer”, och jag tycker det är helt rätt att slå tillbaka, oavsett kön. Men när hon örfilade mig gång på gång blev jag rädd för henne, jag vågade inte resa en hand mot henne, jag blev helt paralyserad av rädsla. Jag är själv förvånad, trodde aldrig att jag skulle va rädd för en kvinna, hon är fysiskt mindre än mig. Men förutom örfilarna så är det något med hennes aggressiva blick och röst, hela hennes aggressiva kroppsspråk är skräckinjagande. Efter den gången så är det jag som sköter all disk och städning. När hon varit missnöjd med mig på nåt sätt har jag fått ta emot mycket stryk, örfilarna är det vanligaste, men det har även blivit knytnävsslag som gett blåmärken. Hon har knäat och sparkat mig med ett spräckt revben som följd, när jag tappar luften och faller till golvet har hon satt sig på mig och fortsatt slå. Hon vet hur rädd jag är för henne. En gång sparkade hon mig på pungen så hårt att jag låg ner i över en halvtimme. Förutom det fysiska så hånar hon mig och säger att jag är ett värdelöst kräk och saker som att “Det gör dig gott!” När jag förklarat för henne hur ont jag har av hennes fysiska och psykiska misshandel så skrattar hon åt mig. Jag har försökt lämna henne men hon har tagit ifrån mig plånbok, pengar, mobiltelefon, bilnyckel. Jag kan inte ta mig ur det här. Hjälp mig!

        • herrgreger January 5, 2016 at 10:36 am Reply

          Pelle, enklast är att lämna henne. Slå tillbaks är inget jag eg rekommenderar, men det kunde faktiskt ha funkat om du gjorde det första gången det hände- men oftast när någon slår är det nog kört.

          Lämna henne, oavsett hur ensamt och läskigt det känns.

  2. Peppelipeepan April 6, 2014 at 4:51 pm Reply

    Konstigt att Kvinnan först i efterhand kom på att hon blivit nypt i rumpan och inte under förhören. Samt att de inblandade hade en långdragen konflikt. Manne hade som av en händelse dessutom anmält kvinnans son för mordhot ågon vecka innan “rumpnypsgate” läs denna intressanta artikel om detta. Skrämmande hur en chefredaktör fåår vinkla och vrida till verkligheten. Skrämmande. Men så blir väl samhället när feminister får höga positioner. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article18645068.ab

  3. Anders April 6, 2014 at 5:06 pm Reply

    Här är det viktigt att göra en destinktion. Det förekommer att män hävdar de blivit rumpnypta på krogen. Om det ens är sant eller bara en tröttsam manlig “ja men oss då”. Om det sker är det självklart inte ok att han utdelar en lavett. Det skulle ju vara mäns (alla) våld mot kvinnor. Ett förtryck. Lite rumpnyp är inte orsak att en man brukar våld. Han ska vara tacksam och se det som en komplimang att en kvinna finner honom attraktiv.

    • Jämställdhetsfeministern April 6, 2014 at 9:38 pm Reply

      Nej självklart får inte män slå kvinnor bara för att kvinnor ska få misshandla män. För att könsmaktsordningen. Så att det blir jämställt.

  4. Ligneto April 6, 2014 at 6:59 pm Reply

    Att de ens kräver att det ska finnas en anledning att slå män är väl ett bevis på patriarkatet!

  5. Inte sexist, men (@intesexistmen) April 7, 2014 at 1:46 am Reply

    En slagen man är en god man!

    • Pelle GB West August 14, 2014 at 6:07 am Reply

      Du som kallar dig “Inte sexist, men” Menar du att jag som man förtjänar det som jag berättar om här:

      Jag är en gift man på 42 år med 2 utflugna barn, en son och en dotter som båda pluggar på annan ort. Min hustru är 37 år. Vi har alltid haft ett jämlikt förhållande, men när barnen flyttade ut blev hon som förbytt. På soffbordet i TV-rummet stod det ett par odiskade tallrikar, bestick och glas. Hon drog mig i håret och svor och skrek om vad jag menade med att låta det stå kvar odiskat. Jag sa att det är väl lika mycket hon som släpat fram grejer som stått kvar odiskade, och att det är lika mycket hennes ansvar. Då blev hon svart i ögonen och örfilade mig hårt. Jag är INTE fostrad med “att man inte får slå tjejer”, och jag tycker det är helt rätt att slå tillbaka, oavsett kön. Men när hon örfilade mig gång på gång blev jag rädd för henne, jag vågade inte resa en hand mot henne, jag blev helt paralyserad av rädsla. Jag är själv förvånad, trodde aldrig att jag skulle va rädd för en kvinna, hon är fysiskt mindre än mig. Men förutom örfilarna så är det något med hennes aggressiva blick och röst, hela hennes aggressiva kroppsspråk är skräckinjagande. Efter den gången så är det jag som sköter all disk och städning. När hon varit missnöjd med mig på nåt sätt har jag fått ta emot mycket stryk, örfilarna är det vanligaste, men det har även blivit knytnävsslag som gett blåmärken. Hon har knäat och sparkat mig med ett spräckt revben som följd, när jag tappar luften och faller till golvet har hon satt sig på mig och fortsatt slå. Hon vet hur rädd jag är för henne. En gång sparkade hon mig på pungen så hårt att jag låg ner i över en halvtimme. Förutom det fysiska så hånar hon mig och säger att jag är ett värdelöst kräk och saker som att “Det gör dig gott!” När jag förklarat för henne hur ont jag har av hennes fysiska och psykiska misshandel så skrattar hon åt mig. Jag har försökt lämna henne men hon har tagit ifrån mig plånbok, pengar, mobiltelefon, bilnyckel. Jag kan inte ta mig ur det här. Hjälp mig!

  6. mats April 7, 2014 at 4:46 am Reply

    Borde vara självklart att en journalist kontrollerar fakta innan man skriver en artikel.
    Men fakta och sanning väger fjäderlätt när chansen att klanka ner på en man dyker upp.

    Frågan är om våra journalister är rädda att bli av med jobbet och utfrysta om de skriver på fel sätt och därmed spelar med och sprider dumheterna som feministerna rapar upp.

    Själv skulle jag hellre säga upp mig än att göra bort mig och framstå som totalt inkompetent bara för att smöra för feministerna.

  7. Per Persa April 7, 2014 at 8:18 am Reply

    Den radikala poetissan Lotta Strömberg sade det bäst, redan för en generation sedan:

    Jag är en medveten tjejtjej
    som uppvaktar män med karateslag
    Fast hellre leker jag
    med min syster

    Ett litet aber är att Lotta Strömberg var pseudonym för en man. Den gamle proggubben Peter Curman (under en tid ordförande för Sveriges författarförbund, detta unkna gäng) skrev sin diktsamling med feministiska kampdikter i akt och mening att testa förlagens trendkänslighet inför, som han såg det, vissa avarter och moden inom den lyrik som skrevs och utgavs – på denna tid, mot slutet av 70-talet, var bilden av mysigt aggressiva tjejer som hänger i armkrok med varandra och räddar världen minst lika inne som idag, men till skillnad från idag behövde man få ett klartecken från ett förlag om man ville bli uppmärksammad som litterär författare/poet (vilket många driftiga systrar tog chansen at bli). Det var långt kvar till bloggandets dagar.

    Curman fångade tonläget i sina dikter, lämnade diktsamlingen per brev till ett större förlag under namnet Lotta Strömberg och inväntade sedan deras glada svarsbrev. Sedan avslöjade sig den svekfulle poeten som man i ett tv-program, och boken blev förstås inte utgiven (tio av dikterna publicerades dock i Lyrikvännen 1980:1-2, samtidigt som deras tillkomst berördes i en annan artikel i samma nummer). Uppenbarligen behövdes det fler som kunde markera mot detta slags fega dolkkstötar,

  8. Dumfeminism | WTF? April 7, 2014 at 11:35 am Reply

    […] Jämställdhetsfeministern: ”Kvinnors självklara rätt att misshandla män” […]

  9. michael April 10, 2014 at 5:34 pm Reply

    Jag blir upprörd av klippet du visar där en kvinna visar vägen för kvinnlig sexuell frigörelse och tar en man på stjärten och får en örfil.
    Alla som tycker hon gjorde fel vill att kvinnor ska stå vid spisen.

    • Jämställdhetsfeministern April 12, 2014 at 10:40 am Reply

      Ja det är ett avskyvärt klipp. En stark kvinna som bejakar sin sexualitet blir kvinnomisshandlad av lumpen kvinnomisshandlande man som borde bli dömd för kvinnofridsbrott!

  10. Mind the gap April 20, 2014 at 10:14 am Reply

    Jag har flera gånger blivit nypt i baken och en gång även greppad om juvelerna av främmande individer av motsatt kön på dansgolvet. Lappade inte till någon av dem, fel av mig.

  11. […] I april kampanjade både Ung Vänster och Frida Boisen (chefredaktör för GT) för kvinnors självklara rätta att misshandl…. Sångerskan Robyn talade ut i media och avslöjade att hon är ännu ett offer för Patriarkatets […]

  12. […] I april kampanjade både Ung Vänster och Frida Boisen (chefredaktör för GT) för kvinnors självklara rätta att misshandl…. Sångerskan Robyn talade ut i media och avslöjade att hon är ännu ett offer för Patriarkatets […]

  13. […] av frontfigurer för #följenkvinna-kampanjen är de rika, vita medelålders kvinnorna Frida Boisen (chefredaktör för GT) och Malena Ernman (rik operasångerska på fashionabla Kungsholmen), som har […]

Leave a Reply

