Så talar en feministisk man

En härligt och genuint feministisk man – frilansskribenten Alexander Pettersson – berättar om sin passionerade kamp för feminismen. Alexander Pettersson har verkligen fantastiska kunskaper. Så här ska alla män vara!

Alexander Petterson

Den feministiske frilansskribenten Alexander Pettersson (foto privat) berättar i Feministiskt perspektiv om hur en feministisk man ska vara.

Eftersom Alexander Pettersson har så djupa kunskaper om feminism och genus, så förtstår han att män är orsaken till allt som är ont, hemskt och dåligt i världen. Så det finns självklart inget som han hatar så mycket i världen som män, inklusive sig själv:

Jag är inte motståndet. Jag är förtryckaren. Jag är regeringar. Jag är diktaturer och arméer. Jag är den katolska kyrkan. Jag är Vladimir Putin och George W. Bush. Jag är våld och våldtäktsman.

Ja, precis som det står i de Heliga Feministiska Skrifterna som Gud run Schyman förkunnat, så föds alla pojkar och män med en arvssynd, som de alla måste sona, genom att förgöra sig själva. Så här gör Alexander Pettersson – läs och lär män:

Trots att jag i ord förkastar patriarkatet förblir jag en del av problemet så länge min kropp är förtryckarens kropp. Jag måste förändras.

Jag letar efter strategier för att transformera förtryckarens kropp. Jag målar naglarna röda, läpparna lila och ögonen svarta. Jag bär klänning eller färgglada leggings med för stor skjorta. Jag ber min flickvän penetrera mig. Jag försöker känna mig bekväm i sexuella situationer med andra män. Jag söker homoerotiskt fredagsmys. Jag tränar mig för att en dag kunna ligga med dem.

Precis som Alexander Pettersson ska alla män hata sig själva, träna sig i att ligga med andra män, bära klänning och erkänna sitt ansvar för alla våldtäkter och allt våld som begåtts i världen, samt allt ont som Vladimir Putin, George W Bush, Adolf Hitler och Djingis Khan orsakat. För kärlekens och jämställdhetens skull! För som en av Sveriges klokaste och mest lästa feministbloggare säger:

slutavaraman

Och dagens tips hämtar vi från två andra kunniga feministiska män, som berättar hur män gör för att få status:

mfj våld mot kvinnor höjer mäns status

Tomas Wetterberg och Peter Söderström, som tillhör regeringens experter på män och jämställdhet, förklarar hur män gör för att bli populära och nå status. Att bruka våld mot kvinnor är ju, som alla (feminister) vet ett av de säkraste korten där. Pepp!

Tack vare att allt fler pojkar i Sverige tvingas genomgå feministisk, normkritisk genusutbildning på dagis, i skolor och högskolor, så kommer vi snart att få ännu många fler män som delar Alexander Petterssons kloka åsikter och fina tro. Och när Feministiskt initiativ äntligen får igenom sitt krav på omskolning av alla Europas män – då kommer alla män att tvingas bli som Alexander Pettersson. Åh va härligt!

Om detta må ni berätta
Nu är det ett år sedan det hände. Det fruktansvärda. Den nationella katastrof och avgrundsjupa trauma som orsakades av att Zlatan Ibrahimovic julen 2013 sa att herrfotboll håller en högre kvalitet än damfotboll. Sverige, som nation, kommer aldrig att bli sig likt efter denna katastrof. Chocken kan bara jämföras med Estoniakatastrofen och tsunamin tillsammans, vilket också märktes i medievakningen.

Om detta må ni berätta

Jämställdhetsfeministern erfar att vår feministiska regering planerar att dela ut en ny version av boken Om detta må ni berätta – som handlar om den fruktansvärda katastrof som drabbade Sverige i mellandagarna 2013, då Zlatan sa att herrfotboll håller högre klass än damfotboll.

Zlatanattack 3

Den alltid lika behärskade och kloke radikalfeministen Robert Laul, sportjournalist på Aftonbladet, påpekar att den som likt Zlatan har åsikten att herrfotboll håller högre klass än damfotboll – hen plågar ett kön till underkastelse.

Zlatanattack 6

Ja internet var fullt av duktiga feminister som försvarade kärleken mot Zlatans fruktansvärda näthat.

Jämställdhetsfeministern kan stolt konstatera att jag var den första som slog fast att Zlatan Ibrahimovic är en näthatare. Sedan följde många etablerade medier efter, bland andra Svenska Dagbladets feministiska sportkrönikör Anja Gatu. Tack Anja Gatu för att du läser Jämställdhetsfeministern och sprider mina tankar till dina läsare!

Det talades om näthat under EM i somras och många undrade vilka hatarna var. Ett svar har vi nu: herrlandslagets lagkapten.
Anja Gatu, SvD, 28 december 2013

Anja Gatu följde i Jämställdhetsfeministerns fotspår och kallade Zlatan för en näthatare

Svenska Dagbladets sportkrönikör Anja Gatu följde i Jämställdhetsfeministerns fotspår och slog fast att Zlatan är en näthatare.

Ingen flicka, utan bara pojkar, ska behöva gå utan utbildning!
Och så vill Jämställdhetsfeministern avsluta med att ännu en gång göra reklam för den feministiska hjälporganisationen Plan Sverige och deras härliga kampanj föra att hjälpa 53% (de med rätt kön) av alla barn i världen som inte får gå i skolan.

Plan Sveriges jämställda kampanj för barn som förvägras skolgång heter “Flicka” och – som tydligt framgår på Plan Sveriges hemsida – riktar sig uteslutande till flickor. Här kan du som medveten feminist alltså bidra med pengar och vara helt trygg i att du inte oavsiktligt hjälper någon pojke att få gå i skolan. Men tro inte att pojkarna blir utan hjälp! Plan Sverige ger dem det de behöver: en feministisk, normkritisk, genuskurs i att inte vara så macho, så att de slutar förtrycka tjejerna. Pepp!

Plan Sverige - för att det bara är 59 miljoner pojkar som förvägras skolgång.

Plan Sverige – för dig som vill bidra till flickor och vara helt trygg i att du inte oavsiktligt hjälper någon av de 59 miljoner pojkar som förvägras att gå i skolan.

Tagged: , , , , , , , ,

8 thoughts on “Så talar en feministisk man

  1. Ekvalist December 22, 2014 at 9:29 pm Reply

    Man ser ju redan i Alexander Pettersons ögon vilken vidrig förtryckare och övergreppare han är. Han erkänner ju det till och med. Men han borde inte anmäla det till polisen, för polisen lägger bara ner anmälan eftersom alla myndigheter är en del av det patriarkala förtrycket. Enda lösningen är att fängsla alla män. Ett billigare och mer humant sätt är dock att abortera alla pojkfoster.

    • Jämställdhetsfeministern December 26, 2014 at 2:58 pm Reply

      Kloka ord! The Feminism is strong with this one!
      Pepp på dig och tack för dina bidrag i kampen mot männen och deras patriarkala förtryckastrukturer!

  2. Inte alla, men (@intesexistmen) December 22, 2014 at 10:35 pm Reply

    Till skillnad från Alexander Pettersson saknar jag flickvän. Det beror sannolikt på att jag är man dvs svin. Jag knackade jag just på hos grannen, gamla Hulda 83, och bad henne penetrera min röv med ett stearinljus. Så min kropp kan transformeras. Kärringa ba tröck opp hela jävla armen å spräckte i ett huj min ringmuskel å hela jävla röva ba explodera! Utan vare sig glidmedel eller pardon. No pain no gain.
    Jag mår fantastiskt! Jag har fått uppleva det feministiska ljuset.

  3. Magnus December 23, 2014 at 10:28 pm Reply

    ÄNTLIGEN! Han är verkligen värd en guldstjärna från det kunniga tantgänget på DN:s och Expressens kultursidor, och naturligtvis från Bang.

    • Jämställdhetsfeministern December 26, 2014 at 2:56 pm Reply

      Ja att han inte skriver på DNs, Aftonbladets och Expressens kultursidor beror på att han har lämnat plats och duktiga kvinnor.

  4. Rick December 24, 2014 at 11:03 am Reply

    Den där Alexander Pettersson säger kloka saker, som t.ex. att han är Putin och Bush. Tidigare tog man in dem som trodde sig vara Napoleon på mentalsjukhus, men idag är man klokare och ser dem som seriösa samhällsdebattörer.

    Hälsningar

    Albert Einstein

  5. […] Vidriga gubbslem som tror att de själva helt kan strunta i att släppa fram kvinnor, bara för att de har suttit och räknat tecknade ankor. Som om manlig dominans bara vore ett problem i tecknade fantasivärldar, men helt okej i Fredrik Eklöfs företag. Tur att inte alla män är lika hemska som Fredrik Eklöf, utan att i alla fall vissa män tar sitt feministiska ansvar. […]

  6. […] är erkänna att du är ett ärkesvin, förtycker kvinnor, förstör miljön och är orsaken till allt ont i världen. Feministisk forskning har tydligt visat att alla män är förtryckare, potentiella […]

Leave a Reply

