Alla män i hela världen har exakt samma kultur – våldtäktskulturen

Under förra veckan bjöd svenska medier som SVT, SR, Aftonbladet, Metro och Arbetarbladet på en nästan oändlig kavalkad av kunniga feminister som alla förklarade det självklara: svenska män är minst lika hemska som Kölnmobben och det finns absolut inga kulturella skillnader mellan svenska män och män i något annat annat land i världen, som skulle kunna innebära skillnader i hur kvinnor behandlas. Nej, alla män i hela världen har i grunden exakt samma kultur – våldtäktskulturen. Det har feministisk forskning visat.

Jämställdhetsfeministern kan inte hylla och lyfta fram alla dessa duktiga feminister. Jag väljer därför att lyfta fram mina ett par axplock från veckan som gått.

Anna Norling radikalfeminist

Anna Norling (S), Arbertarbladet
Anna Norling förstår att mäns kultur ser precis likadan ut över hela världen – och den går ut på sexuella attacker mot kvinnor:

Den pågående debatten handlar nu om att övergreppen som skett de senaste veckorna handlar om kultur. Och, ja, till viss mån handlar det om kultur, en manlig kultur. Om patriarkatet. Detta att samhället är byggt av män, för män. Där kvinnan är en anomali, något som inte hör till mallen.

Precis så är det. Artikelns rubrik är När rasismen maskeras till omtanke om kvinnor eftersom feministisk forskning visat att den som påstår att män (och kvinnor) i olika länder har olika kultur är en rasist.

Här presenterar Anna Norling vältaligt och pedagogiskt sina argument (men blir angripen av en brölande näthatande vit man):

Svante Tidholm, FATTA Man
Svante Tidholm visar att även vita medelålders män kan vara duktiga feminister och kämpa mot sitt och andra mäns kvinnoförtryck. Hen var en i den långa kavalkaden av radikalfeministiska nymarxister som SVT bjöd in för att dela med sig av sin oberoende expertis om hur verkligheten ser ut.

Svante Tidholm jobbar för den radikalfeministiska organisationen Fatta Man, som vänder sig till den stora majoriteten av svenska män (normen), som ännu inte fattat att det är fel att våldta kvinnor.

Svante Tidholm mansplainar kvinnoförtryck för rasifierad kvinna

Svante Tidholm, vit priviligierad medelålders man, mansplainar för en rasifierad invandrarkvinna om hur det är att vara rasifierad invandrarkvinna.

Svante Tidholm utgick av allt att döma från sin egen uppfostran och sina egna problem med att låta bli att slå kvinnor och dömde alla andra män efter sig själv. Så som feministiska män brukar göra. Så här kloka saker berättade hen för tittarna:

“Vi fostras till att bli våldtäktsmän.”

“Det viktigaste är att vi pratar om de gemensamma problem som alla vi män har med att inte kunna låta bli att slå kvinnor.”

“Det här är ett problem som gäller alla män.”

“Det här är ett problem som alla män i Sverige delar.”

Ja där ser ni: hen är klok och kunnig, Svante Tidholm. Det är det vi feminister alltid säger: alla – ja precis alla – män i Sverige har problem med att låta bli att slå kvinnor. Vissa män kan tämjas någotsånär med feministisk omskolning och feministiska informationskampanjer och kan därför vistas, till och med under längre stunder, i samma rum som kvinnor utan att slå eller våldta ta dem.

Bland andra duktiga representanter för den feministiska vänstereliten som kallades in till SVT för att förklara mäns allmänna svinighet märks Ida Östensson och Elisabeth Massi Fritz.

Näthatet
Så här bemöts en modig feminist i januari 2016 när hen ber en vit priviligierad gubbe att avhålla sig från att förtrycka och våldta kvinnor:

Gustave Lund näthatar

Hatet från Gustave Lund talar för sig själv.

Advertisements

Tagged: , , , , , , , ,

69 thoughts on “Alla män i hela världen har exakt samma kultur – våldtäktskulturen

  1. Two Different Shoes On January 18, 2016 at 9:05 pm Reply

    … och alla kvinnor på små och stora maktpositioner i hela världen är inkvoterade.
    En kultur som alla kvinnor delar.

    • Jämställdhetsfeministern January 18, 2016 at 9:10 pm Reply

      Om Kommunal och Utrikesdepartementet hade haft feministiska vänsterkvinnor i ledningen hade det inte varit några lägenhetsaffärer.

      • Patrik Arat January 18, 2016 at 9:20 pm Reply

        Det måste vara ett gubbvälde där vita medelålders CIS-män ger varandra lägenheter.
        Det var nog det utrikesministern och kommunals orförande egentligen menade när de skyllde ifrån sig.

      • Björn January 20, 2016 at 9:21 pm Reply

        Det var ju det kommunal hade och ändå blev det lägenhetsaffärer…

        Eller du kanske tror att ordföranden i kommunal är en maskerad vit våldtäktsman?

  2. Patrik Arat January 18, 2016 at 9:16 pm Reply

    Män som bryr sig om kvinnor är falska. Endast de män som behandlar kvinnor illa är äkta.
    De beresta radikalfeministerna har pratat med varandra om sina upplever av män från olika reser i Världen och kommit fram till att precis alla män i hela Världen är livsfarliga.
    Olika grader av falskhet hos dem gör dem dock skenbart ofarliga.

    • Jämställdhetsfeministern January 18, 2016 at 9:22 pm Reply

      Precis så! Det har feministisk forskning visat.

      • skotten84 January 18, 2016 at 11:47 pm Reply

        Vilka studier? Lägg ut de!!

    • skotten84 January 18, 2016 at 11:50 pm Reply

      Varifrån får du detta skitsnack? Jag är en man, jag älskar min morsa, syrra, flickvän samt tjejkompisar, kusiner osv. Jag försvarar de och hjälper de så mycket jag kan. Vad i helvete har du för bild av mig?

      • Patrik Arat January 19, 2016 at 9:09 pm Reply

        Vågar kvinnorna verkligen säga vad de tycker om dej? De kanske är för rädda för att säga vad de tycker om ditt sexistiska välmenande!

  3. Pelle2 January 18, 2016 at 9:31 pm Reply

    Den kära ledaren Gud run slog ju för många år sedan fast det självklara att svenska män är som talibanerna.Det finns ingen feministisk forskning,den enda sanna forskningen, som har motbevisat denna tes.
    Gustave Lund ger ju också näthatet ett ansikte när han nekar att han är en våldtäktsman
    trots att han påstår att män är det rent generellt. Fast Gustave kanske inte anser sig vara en man utan en hen ? Om inte, måste vi skicka honom på ett omskolningsläger hos dom fina feministerna på Södermalm så att han lär sig att ta ansvar för sina sexuella övergrepp på kvinnorna.Han kan ju då ta med sig Svante Tidholm så att även han gör bot och bättring för sina sexuella övergrepp som han ju måste ha begått enligt hans egen syn på männen.
    Hell Gud run och krossa patriarkatet !

    • Jämställdhetsfeministern January 18, 2016 at 9:36 pm Reply

      Fast Gustave medgav att han är delaktig i en större grupp män, en struktur, som våldtar. Jag hoppas någon klok kvinna tar ett snack med Gustave och Svante så att de i möjligaste mån kommer till rätta med sina problem gentemot kvinnor.

      • Pelle2 January 18, 2016 at 9:47 pm Reply

        Ja,ja läpparnas bekännelser och han fegar ju ur genom att gömma sig bakom alla andra män och strukturer. Om han vore en riktig feminist så skulle han ta ansvar för sin egen svinighet och sina övergrepp och inte skylla på andra. Detsamma gäller naturligtvis Svante Tidholm och alla andra radikalfeministiska män.

        Dessvärre verkar dom bara ha en viss självinsikt om sina dunkla drifter och vilja att begå övergrepp mot kvinnorna men dom tar inte steget fullt ut och erkänner alla sexbrott dom har begått.Dom borde rent av anmäla sig själva till polisen
        Ynkryggar är vad dom är !

  4. bergersjo January 18, 2016 at 9:41 pm Reply

    Så ironiskt att bara de män som själva är medvetna om sin delaktighet i Mäns Våldtäkter Mot Kvinnor kan bli manliga feminister.

    • Jämställdhetsfeministern January 18, 2016 at 9:42 pm Reply

      Ja. Fast att erkänna sin svinaktighet, sina våldtäkter och sitt kvinnoförtryck är ett nödvändigt steg för alla män som vill bli accepterade av oss feminister.

      • bergersjo January 18, 2016 at 9:48 pm Reply

        Va? Du menar väl ändå inte att du någonsin accepterar en man? Nu börjar jag bli tveksam till om du verkligen är en äkta feminist…

        • Jämställdhetsfeministern January 18, 2016 at 9:58 pm Reply

          Självklart kan inte en man accepteras som en fullvärdig människa eller få ta del av Systerskapet. Men en man kan tjäna oss feminister i kampen mot Patriarkatet. #heforshe

          • Ola January 20, 2016 at 3:03 pm Reply

            Låter lite som 30-talets Tyskland och hur NSDAP resonerade kring den judiska befolkningen i landet Tyskland.
            Ska jag som man behöva stå till svars för idioters (män som begått brott mot kvinnor) gärningar? Du verkar ju dum på riktigt, eller bara låtsas du?

          • Damien742 January 21, 2016 at 7:35 pm Reply

            Antingen är du ett nättroll eller så har du dragit sarkasmen för långt. Du kan ju inte mena allvar iaf. Hoppas jag…

      • Jan January 19, 2016 at 4:46 pm Reply

        Varför ska jag erkänna våldtäkter ?? har aldrig gjort det heller!!

  5. Patrik Arat January 18, 2016 at 9:46 pm Reply

    Alla män ingår i en struktur som uppmuntrar till våldtäkt och övergrepp på deras systrar, fruar och minderåriga döttrar.
    Finns väl ingen man i Sverige som inte vill att hans 15-åriga dotter blir våldtagen på väg hem från skolan eller att hans fru blir antastad av hans manliga kompisar.

    • bergersjo January 18, 2016 at 9:51 pm Reply

      Det skulle isåfall vara en rasifierad migrant.

    • Jämställdhetsfeministern January 18, 2016 at 9:57 pm Reply

      Ja som Svante så klokt konstaterar: män uppfostras till att våldta.

    • Noger January 19, 2016 at 7:54 am Reply

      Det finns en del högerextrema män som låtsas bry sig om kvinnor efter Köln-händelsen, men vi feminister vet att de egentligen bara vill plocka billiga poäng mot invandringen.
      Det vet väl alla att en man aldrig skulle offra sig för en kvinna?

  6. Pierre Sternegård January 18, 2016 at 10:19 pm Reply

    “Feministisk forskning” .. att ljuga ihop en verklighet som inte finns, helt enkelt.

  7. skotten84 January 18, 2016 at 11:44 pm Reply

    Äckligt samt förolämpande! Hur tusen vågar ni påstå att alla man har samma kvinnosyn? Helt fel! Jag är en man och ingen får ens skämta om att våldta eller slå en kvinna i mitt sällskap. Var en den här “forskning” som tydligen ska visa och jag våldtar och trycker ner kvinnor?

    • Patrik Arat January 19, 2016 at 7:18 am Reply

      Det är inte bara en liten promille av en grupp män som begår övergreppen utan hela gruppen och inte nog med det utan alla män i alla grupper i hela Världen begår övergrepp.
      Män är en grupp som begår övergrepp.

  8. Jerry January 19, 2016 at 12:25 am Reply

    Om samhället är byggt för män, varför finns det så många shoppingcenter? Bögar är trots allt minoritet. Jag tror de flesta män är mer intresserade av jakt och fiske. Vore det verkligen byggt för män så hade vi levt i en vildmark där kvinnor fastnade i leran med sina högklackade skor och grät så mascaran rann. Tänker på detta ibland när jag ser det moderna samhället och undrar vem det är till för.

  9. Marianne Jordhén January 19, 2016 at 7:46 am Reply

    Du och dina gelikar har en totalt sjuk syn på män och totalt vansinig bild av vad en våldtäkt innebär. Jag har blivit våldtagen av en muslim i en total mardröm – och nordiska män har helat mig sexuellt. Se min film “The Piano” på min Youtubekanal “Marianne Jordhén”. Den typ av våld jag utsattes för som 16-åring har jag aldrig mött med någon annan man. De flesta nordiska män skulle ALDRIG göra en kvinna illa – medan det inom vissa kulturer och religioner är djupt rotat i tankar om makt, sedvänjor och starka tankar om mäns heder hör till att dominera kvinnor med ett våld som har hemska proportioner. Jag har bevittnat och själv hamnat i en fruktansvärt våldsutsatt situation pga muslimska mäns hederstänkande. Det är en alltigenom ond makt som kvinnor inom islam ständigt utsätts för. Och nu håller vi europeiska kvinnor på att drabbas alltmer av detta mardrömsvåld – och istället för att sluta gömma huvudet i sanden och våga se i vitögat vad detta innebär, spär ni feminister på med att beskylla FEL män för vad dessa hemska förövare gör? Kan ni inte börja begrunda VARFÖR ni inte vågar se sanningen, att en våldskultur håller på att ta över alltmer i Europa och Sverige?

    Med ert synsätt, kommer alla underbara män att bli utrotade för att ni väljer att blunda den verkliga faran: de muslimska fatalister som anser sig ha rätten att våldsföra sig på kvinnor. Ibland genom att misshandla dem till oigenkännlighet, ibland genom att sparka ihjäl sina fruar för att återupprätta sin sjuka “mansheder”, ibland genom att våldsföra sig på okända kvinnor genom våldtäkter och våldtäktslekar/gruppvåldtäkter. Om ni feminister tror att denna typ av våld är detsamma som att få en klapp på rumpan av en svensk eller nordisk man, har ni aldrig erfarit vad våld är.

    Nordiska män är i regel underbara män som aldrig någonsin skulle sparka ihjäl, stena eller våldsföra sig på en kvinna. De har inte en gnutta tankar om våld mot kvinnor inom sig. Tvärtom brukar nordiska män vilja beskydda oss kvinnor. Om ni ej har egen erfarenhet av det, kanske ni bör rannsaka er varför ni stöter bort de fina män som skulle kunna beskydda er just från den våldskultur som nu håller på att invadera vårt land.

  10. Elof Johansson January 19, 2016 at 8:48 am Reply

    Hur kan det bli så här tokigt? Kläcka ur sig sån här smörja. Joo, p.g.a det mörkas hela tiden. SAMTLIGA gruppvåldtäkter i Sverige är utförda av invandrare, 100%, inte en endadte svensk inblandad. Det visste ni inte.

    • Anders Carlsson January 19, 2016 at 9:33 am Reply

      Det här kan ha varit det mest idiotiska jag läst på väldigt länge! Du måste ha ngt stort hat mot män. Självklart skiljer sig värderingar och kultur mellan hur man behandlar kvinnor om du jämför en svensk man och en muslimsk man tex. Att slå en kvinna är det mest omanliga man kan göra. Likaså att tafsa el kladda på en kvinna i badhus osv som det stått mkt om på sista tiden nu. En väldigt liten del av svenska män skulle ens få för sig det medans det inom vissa kulturer är helt accepterat och mer en norm då kvinnan står så lågt jämfört med mannen och ses mer som deras ägodelar.

  11. Sam Exson January 19, 2016 at 9:36 am Reply

    Hon styrker sitt påstående på “feministisk forskning” har visat detta. Låt oss göra ett experiment låt henne stå på Thairtorget i Kairo och sedan på stortorget i svensk stad medans alla migranter är på förläggningen och spelar dataspel så får vi se var hon får mest ont mellan benen någonstans. De är så lågbegåvade så jag inte ens har ord…

    • Ligneto January 19, 2016 at 12:30 pm Reply

      Fakta är en manlig härskarteknik! Det är både på Thairtorget och här i sverige som kvinnor blir våldtagna av män! Precis samma här som där så det så!

  12. Illuminati January 19, 2016 at 10:26 am Reply

    Passa er jävligt noga med att driva runt i lågvibrationella icke-självansvariga egocentriska perspektiv. Påminn istället er själva att det tycks vara varje enskild rikstomte som tolkar den tillsynes subjektiva tolkningen av orden där känslan tycks vara grunden.

    Nyttja omedvetna agendafyllda obalanserade känslostadier för att försöka rubba en högre metafysisk varelses balans och hela vad du betraktar vara din existens vänds uppochned på vad du betraktar vara ett ögonblick. Detta gäller båda sidorna av myntet där den obalanserade schizofrena ilskan respektive rädslan existerar.

  13. Herman January 19, 2016 at 12:12 pm Reply

    Så här bemöts en modig feminist i januari 2016 när hen ber en vit priviligierad gubbe att avhålla sig från att förtrycka och våldta kvinnor.

    Han kanske blev arg för att han skulle behöva börja förtrycka och våldta kvinnor för att sedan avhålla sig från det.
    Jag blir skulle också bli arg om någon påstod att jag skulle vara våldtäktsman och kvinnoförtryckare.
    Men det är tydligen bara vita medelålders män som det är ok att döma kollektivt.

  14. Peter Lindholm January 19, 2016 at 1:03 pm Reply

    Alla har rätt, men. Det går inte att bortse ifrån, oavsett hur det argumenteras. Vi är en av de djurarter som befolkar jorden, ett djur som alla andra men som utvecklats till bland annat en “tänkande” varelse.
    Detta innebär inte att alla djuriska drifter är borta, mycket sitter i ryggmärgen, generna, kromosomerna helt enkelt i artprogrameringen, en av de starkaste är fortplantningen och driften att föra arten vidare, starkast vinner. (Glöm inte min resumé längst ner)
    Detta kan varken feminister, politiker, poliser, socialarbetare, filosofer, författare, debattörer, forskare, professorer, journalister eller religioner göra någonting åt, det får vi leva med länge än.
    Det kommer att förändras, men det tar tid. Därför är det mer rätt att säga att alla män har en fortplantningsdrift, precis som alla andra djur, starkast vinner.
    Nu lever vi i en tid då några människor kallar det för våldtäkt, och det är bra, sett ur ett perspektiv där fenomenet medvetandegörs och programmerar vårt sociala arv till att ifrågasätta beteendet, som i sin tur kan hålla tillbaka den biologiska “driften” och minska våldet.
    Till slut:
    Det jag har framfört är INTE något som förlåter, ursäktar, tillåter, försvarar eller på annat sätt legaliserar övergrepp, det skall straffas. Men att stigmatisera problemet på det sätt jämställdhetsfeministen gör blir bara löjeväckande.

    • Jerry January 19, 2016 at 6:14 pm Reply

      Starkast vinner. Egentligen var det “välanpassad” om man ska vara korrekt. I mänskliga samhällen är livet mer komplicerat än att likt en apa slå andra apor på käften för att vinna status. Om du är människa så får du snarare lägre status om du gör detta. Att kunna leda en grupp och vara socialt välanpassad ger status i den mänskliga flocken. Därför blir det alltid krystat när biologister gör exakta jämförelser mellan människor och djur. Vi är också djur men den som inte använder främre hjärnloben möts med förakt.

  15. Theo Karlsson January 19, 2016 at 1:11 pm Reply

    Jag har aldrig slagit någon men när jag läser sån här smörja så önskar jag nästan att någon annan slagit mig.

  16. Jon January 19, 2016 at 2:09 pm Reply

    Jag kan jämföra er med Nazisterna! De hade dock en mindre målgrupp att hata än ni har men med samma idé som ni, utnyttja de som man kan ha egen vinning för men aldrig acceptera dem!
    De gjorde så med judarna och ni har exakt de tankarna om männen! Fast ert är betydligt sjukare, ni har dömt halva jordens befolkning och intalar er själva en större lögn om att alla män är våldtäktsmän.
    Tyckte Gurra G satte ordet på er ganska bra!

    Välkomna till verkligheten jämställdhetsnazisterna!

  17. Patrik Arat January 19, 2016 at 2:32 pm Reply

    Utredningarna om de påstådda s.k. “sexuella övergreppen” har lagts ner. Det har inte förkommit några helt enkelt. Sannolikt rent förtal.
    Men de som förekommer är de som feministerna vetenskapligt kunnat bevisa, nämligen de som allan svenska män utsätter kvinnor för dagligen,

  18. Rankov January 19, 2016 at 2:34 pm Reply

    Väldigt mycket mansplaining nu. Och fakta. Förtrycket fortsätter…

    • Jämställdhetsfeministern January 19, 2016 at 4:10 pm Reply

      Ja. De kan komma med hur mycket mansplaining och fakta de vill. Våra feministiska känslor talar för sig själva.

      • rankov January 19, 2016 at 5:45 pm Reply

        känsla trumfar fakta, och jag är jättekänslig! in yo face patriarket!

  19. Antiextremisten January 19, 2016 at 4:22 pm Reply

    Wooow, tänk att det finns människor i vårt eget land med en sådan snedvriden bild av världen och mänskligheten. Religös extremism och feministisk extremism är av exakt samma skrot och korn. De religösa extremisterna har bl.a en sjuk syn på kvinnor och feministiska extremister har en sjuk syn på män. Så i mina ögon är båda cancersvulster uppå denna jord. Att generalisera män som du gör är så sjukt så sjukt. Usch, fy fan.

  20. Patrik Arat January 19, 2016 at 4:51 pm Reply

    Ett sätt att värna om mänskliga rättigheter är att avskaffa mäns rättigheter.

  21. Jullan January 19, 2016 at 6:16 pm Reply

    Självklart skall männen (hannarna) betäcka kvinnorna (honorna) när de har lust. Oberoende av honornas lust. Protesterar honorna kan de slås på plats. Har gällt sen lilla Lucy traskade efter flockledaren i Afrika och gäller fortfarande. Hede det inte varit så, SÅ skulle jag inte skriva dette och du skulle inte heller finnas att läsa detta. Föröken och kopuleren er men ingen Polsk Riksdag innan eller inbl.av OMBUDS-HEN. ! TiiHiii, Tii Hiii. !!!!!

  22. Antiextremisten January 19, 2016 at 6:22 pm Reply

    Bunta ihop världens manshatare och världens kvinnohatare, så kan dom leva ihop och hata varandra dagarna i ända! Så kan vi som älskar fortsätta med våra liv. Då borde alla vara nöjda.

    • rankov January 19, 2016 at 6:26 pm Reply

      vi är aldrig nöjda.

      • Antiextremisten January 19, 2016 at 6:51 pm Reply

        Nä, har insett det då man ser historien i vitögat. Extremism leder oftast till omättnad, man vill bara längre i sina extrema åsikter. Än så länge har vi haft tur, omättnaden har bringat de flesta på fall.

  23. Micke January 19, 2016 at 11:42 pm Reply

    Upp flyga orden tanken stilla står,
    Ord utan tanke himlen aldrig når.

  24. eddievandotcom January 20, 2016 at 7:03 am Reply

    Ett annat problem vi har är att kvinnor är så usla bilförare så jag vill faktiskt påstå att vi har ett kvinnoproblem…

  25. Andy January 20, 2016 at 2:52 pm Reply

    Jag trodde på riktigt inte att det fanns så aningslösa människor.
    Att försöka uppnå jämställdhet genom att kalla alla män våldtäktsmän är lika begåvat som att hugga av sig foten för att slippa nageltrång.
    Jag har aldrig våldtagit. Aldrig ens tänkt tanken. Däremot har jag vid ett flertal tillfällen gått emellan när jag sett ofredande förekomma. Ofta med fara för min egen hälsa.
    Och den där gången, när jag blev drogad och vaknade med en vilt främmande kvinna sittandes naken på mig i full fart med att tillfredsställa sig själv, ringde till polisen och fick av kvinnan i luren ett asgarv tillbaka. Det har jag mkt svårt att tänka mig sa hon och lade på luren.
    Att du genom denna artikeln kallar mig för en man som stöttar våldtäktskulturen och potentiell våldtäktsman får mig att känna mig kränkt sårad och ledsen.
    När gick du emellan senast?
    Fy fan för såna som dig. Ni förstör vårt fina land med er extremism.
    Och nästa gång jag ser något sådant, kanske jag kommer att känna att du Anna Norlin ska gå emellan. Och ta de där örfilarna och den där blåklockan och knytnävarna jag har fått.
    Du verkar ju ha en lösning på hur man ska hjälpa den stackars svaga svenska kvinnan från 4,5 miljoner potentiella våldtäktsmän.

  26. eddievandotcom January 20, 2016 at 3:56 pm Reply

    Det bästa är att helt enkelt ignorera sådana här uttalanden, dom som står för dom är inte intresserade av en dialog, dom är just nu med i någon sorts tävling om vem som kan vara mest verklighetsfrånvarande när det gäller jämställdhet, dom vill inte ha jämställdhet, dom vill ha allt och det utan att ens vara kompetenta till något annat än vara i opposition.

    • Patrik Arat January 20, 2016 at 6:05 pm Reply

      Tack o lov är media mycket klarsynt i denna fråga och ignorerar inte nya rön från radikalfeministisk forskning.

      • Jämställdhetsfeministern January 20, 2016 at 6:07 pm Reply

        Precis! Särskilt SVT förtjänar en stor eloge för att de aldrig missar en chans att lyfta fram och göra reklam för radikalfeministiska projekt, forskning och personer.

  27. En sviken syster January 20, 2016 at 6:04 pm Reply

    Jag tycker att hela texten utgår ifrån ett vitt västerländskt perspektiv som troligen kan jämställas med ett kolonialt vitt rasistiskt överklassperspektiv, där andra kvinnors kunskap om hur det kan förhålla sig ignoreras och förminskas. Att skriva som ovan är att svika systrar som kämpar för jämställdhet och frihet,

    http://www.svd.se/visst-handlar-kvinnosyn-om-olika-kulturer

    eller
    ” WHO har undersökt attityder kring huruvida en man har rätt att slå sin fru om hon är ”olydig”. En procent av männen i Nya Zealand och 4 procent i Singapore tycker det, medan 78 procent i rurala Egypten, 50 procent av indier i Uttar Pradesh och 57 procent av palestinier. Enligt WHO är våld mot kvinnor vanligast i Mellanöstern, Sydostasien och Afrika. 72 procent av västeuropeiska länder har förbjudit våldtäkt inom äktenskapet, medan noll procent har gjort det i arabstaterna.”
    Källa SVD

  28. Ted Tewdie Åstrand January 20, 2016 at 6:19 pm Reply

    Fruktansvärt trångsynt blick på människor. Hur i hela helsike kan man ha denna människan som en av de som ska styra vårt land? Ut med extremisterna och in med folk som lyssnar på folket och faktiskt kan sin grej.
    Mår ju illa av alla snorvalpar som sitter i riksdagen och bråkar om vem som är bäst, istället för att göra sina jobb. FY!!

  29. Steven Eriksson January 21, 2016 at 5:27 pm Reply

    Kan man få någon länk till den feministiska forskningen som hänvisas i art ovan?

  30. […] enda vi vet med total säkerhet är att det absolut inte på något sätt har med kultur eller nyanlända asylsökare att göra. Det här är något helt vanliga svenska män fostrats till […]

  31. Bo February 15, 2016 at 3:35 pm Reply

    Redan som tidningsläsande pojk utsattes jag för feministisk manshatande propaganda. De kallades grupp 8 och hatade alla små pojkar med en liten pojkkuk. Sedan var det Velourmännens tur på 70-talet. Sedan har det blivit värre och värre. Som man kräver jag respekt och anser att jag också förtjänar den i och med att jag aldrig slagit en kvinna eller våldtagit en kvinna och alltid bemött kvinnor med respekt.

  32. eddievandotcom February 15, 2016 at 3:49 pm Reply

    Ge upp den här “bloggen”, den bygger på att hetsa, den är totalt oseriös …

    • Patrik Arat February 15, 2016 at 6:51 pm Reply

      Tror att det är viktigt att bemöta den hets som destruktivt motarbetar radikalfemismen.
      Fredligt sinnade radikalfeminister får utstå näthat bara för att de helt sakligt bekämpar det patriarkat som ständigt gynnar alla män i alla situationer genom att konsekvent trycka ned kvinnor.

  33. Bo February 15, 2016 at 3:54 pm Reply

    Jag plockade fram hörlurarna. En intilligent kvinna intervjuar en korkad kvinna.Nina tur att det finns kvinnor som dig.

  34. Patrik Arat February 15, 2016 at 9:26 pm Reply

    Det kvinnor behöver mot våldtäktsmän är inte våldtäktsmän som skyddar dem mot andra våldtäktsmän. Det kvinnorna behöver är att män slutar våldta dem.
    Kort o gott: Alla män ska sluta våldta alla kvinnor!

  35. Markus April 6, 2016 at 5:03 pm Reply

    Nu kanske jag skämmer ut mig som fan, men är detta sarkasm ( alltså ej feministiskt) eller är det på riktigt?

  36. hypersexuell December 16, 2016 at 9:04 am Reply

    Man ska inte säga till kvinnor vad de ska ha på sig. Man ska säga till dem att våldta först. Tack vara patriarkatet får bara män våldta. Staten borde lära kvinnor att våldta så att det blir mer jämställt.

  37. […] något annat annat land i världen, som skulle kunna innebära skillnader i hur kvinnor behandlas. Nej, alla män i hela världen har i grunden exakt samma kultur – våldtäktskulturen. Det har fem… En av höjdpunkterna var när Svante Tidholm, en vit priviligierad medelålders feministman, […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: